Waarom een persbericht

Waarom een persbericht? Waarom niet!

Het is belangrijk dat jouw doelgroep je ziet en blijft zien. Een persbericht is een middel dat je kunt inzetten om dat doel te bereiken.

Waarom een persbericht

Met een goed geschreven persbericht komt jouw product/dienst/bedrijf (weer) onder de aandacht.

En natuurlijk wil je aandacht. Aandacht voor jouw bedrijf, dienst of product. Zodat er over gepraat wordt. Zodat jouw verhaal verteld én doorverteld wordt aan anderen.

Op die manier bereik je meer mensen en dat vergroot je naamsbekendheid. En je vergroot tegelijkertijd ook de kans op nieuwe klanten. Wie wil dat nu niet?

Waaraan voldoet een goed persbericht

Het persbericht:

  • wordt verstuurd met een goede reden; échte nieuwswaarde;
  • bevat nieuwswaarde voor jouw klanten;
  • beantwoordt de vragen:
    • wie
    • wat
    • waar
    • wanneer
    • waarom
    • hoe;
  • heeft een opvallende kop;
  • is kort, 2 A4-tjes is de max;
  • is geen advertentie; verkoop dus niet;
  • is eenvoudig te lezen, gebruik geen vaktaal.

Waar plaats je een persbericht

Een persbericht staat vooral bekend als een offline middel, dat ingezet wordt bij bijvoorbeeld dagbladen en weekkrantjes.

Maar een persbericht kan je ook heel goed online plaatsen. Denk bijvoorbeeld eens aan je website, sociale media of nieuwsbrief.

Hoe deel je een persbericht online

Maak van je persbericht een blog en plaats deze op je website. Denk eraan de tekst internet-vriendelijk te maken, neem de tekst van het persbericht niet 1 op 1 over. Plaats linken, die verwijzen naar andere pagina’s (op jouw website).

Een link naar het blog op jouw website, plaats je vervolgens op sociale media. Neem een link naar het blog ook op in je nieuwsbrief.

Als het persbericht ook een ander bedrijf aangaat, is het verstandig ze het persbericht toe te sturen. Zij kunnen het dan op hun website plaatsen. En eventueel via hun sociale media en nieuwsbrief verspreiden.

Als je wilt dat wij je helpen bij het schrijven van een persbericht, laat het gerust weten. Doen we graag! Contact

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *